Marketing Automation

Door Marketing Automation al vele jaren bij klanten in te zetten heb ik ondertussen ruimschoots ervaring met tools zoals Marketing Cloud, Hubspot, Active Campaign en Sharpspring. Verschillende tools die door verschillende type organisaties worden ingezet: van MKB tot corporate. Wanneer we Marketing Automation tooling combineren met een customer data platform, kan de impact en personalisatie flink vergroot worden. Ervaring met Blueconic leert me dat wanneer je het webplatform dynamisch maakt en slim personaliseert, dit kan leiden tot grotere conversies. Of dit nu om commerciele transacties gaat, of het verspreiden van kennis. 

Als Interim Marketing Automation specialist implementeer of optimaliseer ik de marketing automation tools die in de organisatie worden gebruikt. Ik steek graag de handen uit de mouwen om zo te zorgen voor tijdelijk extra organisatiekracht. Het opzetten van campagnes, uittekenen van de klantreis en het bouwen van automation flows: ik ga er graag mee aan de slag! 

Daarnaast vragen veel organisaties zich na een bepaalde periode af of zij het maximale halen uit hun Marketing Automation tooling. Waar kan nog meer uitgehaald worden en past de gekozen tooling nog in de huidige situatie? Dat zijn vragen waarmee ik u verder kan helpen. 

Daarnaast geef ik onafhankelijk advies aan organisaties die willen beginnen met Marketing Automation. Verschillende tooling past bij verschillende type organisaties. Denk hierbij aan wisselende functionaliteiten, kostenstructuur en gevraagde ondersteuning vanuit de tool. Hiervoor is het ook mogelijk om een workshop op locatie te geven zodat we gezamenlijk tot de beste richtlijnen komen.